Word een opinieleider

wordt een opinieleiderIn het Engels noemen ze dit ‘Thought Leadership’: Jezelf neerzetten als expert op een bepaald gebied. Wat is er nodig om een opinieleider te worden? Moet je de onbetwiste expert in jouw vakgebied zijn, of kan het ook anders?

Er zijn experts die zo opvallen dat je er niet omheen kunt. Je ziet ze op tv, in tijdschriften en ze geven lezingen aan de lopende band. Denk maar eens aan Ben Tiggelaar of Maarten van Rossum. Ze worden door iedereen erkend als opinieleiders in hun vakgebied.

Lees meer

Een effectieve nieuwsbrief in 3 regels

Effectieve nieuwsbrief schrijvenGisteren was ik bij een discussie over de nieuwsbrief van een online cursus. De oorspronkelijke versie bestond uit 2 A4’tjes en was geschreven door iemand die zelf nooit digitale nieuwsbrieven leest.Dat is niet de beste manier. Waar moet je op letten bij het maken van een digitale nieuwsbrief?

Wil je een nieuwsbrief schrijven die echt aankomt? Houd je dan aan de volgende 3 regels:

Lees meer

Lekker makkelijk

schipperVoor sommige mensen is het internet een magische box waar je een kwartje in gooit, en floep, er komt iets moois uit. Voor anderen is het een ontdekkingsreis die je meeneemt naar exotische plaatsen of een oneindige bibliotheek waar alle boeken van de wereld te vinden zijn. Wat is het internet voor jou?

Ik verdien er mijn brood mee, maar het is ook een bron van inspiratie en een online bibliotheek en marktplaats. Met technische vragen kan ik op het internet terecht maar ook voor een 2ehands auto.

Lees meer

Content op het scherpst van de snede

Op het scherpst van de snedeClichés zijn iets voor tegeltjes bij je oma aan de muur. Om op te vallen op het internet zijn gemeenplaatsen niet voldoende maar moet je onderscheidend zijn. Maar hoe maak je vlijmscherpe content die precies aansluit bij je doelgroep?

Hoe kan je precies aansluiten bij jouw klanten? Een gerichte benadering van je klanten kan het verschil maken. Laten we eens een paar open deuren intrappen (over clichés gesproken).

Lees meer

Mond-op-mond een handje helpen

mond-op-mond reclame een beetje helpenDeze week was ik bij een workshop over SEO. Daar sprak ik iemand die een incassobedrijf heeft. Zij vertelde me dat ze regelmatig nieuwe klanten krijgt door middel van mond-op-mond reclame. Zij had het idee dat haar website weinig bijdroeg aan het binnenhalen van klanten, maar ze had wel een paar geweldige verhalen.

Deze kersverse ondernemer is heel enthousiast over haar vak en ze is succesvol waar andere incassobureau’s afhaken.

Lees meer

Schrijf voor jezelf!

You are a writerZakelijke blogs gaan vooral over doelgroepen en hoe je die het beste bereikt met je schrijfsels. Welke onderwerpen zijn interessant voor jouw klanten en op welke woorden zoeken zij in Google? De klant is koning nietwaar? Of heb je zelf ook nog wat toe te voegen?

Dat klopt, maar content is king en dat schijnt iets vergelijkbaars te betekenen. Wat nu? Schrijf je gewoon een goed stuk of schrijf je iets dat precies past bij je doelgroep? Wil je anderen tevreden houden of wil je uitdrukking geven aan jouw unieke zelf?

Lees meer