Facebook vervangt traditionele website

FacebookHeeft het nog zin een eigen website te hebben als de meeste gebruikers toch al op Facebook zitten? Dit artikel geeft 4 voordelen van Facebook ten opzichte van een traditionele website.

Ook al is de beursgang tegengevallen, toch blijft de waarde van Facebook voor internetgebruikers recht overeind staan. Maar kan de gewone website nu al in de ijskast? In sommige gevallen is dat een goed idee.

Sommige bedrijfswebsites hebben zo weinig te beiden en zien er zo slecht uit dat het veel verstandiger is om alleen met een Facebook-pagina verder te gaan. Facebook biedt geweldige mogelijkheden om mensen naar jouw website te leiden en het onderhouden van je pagina is makkelijk. Dit betekent niet dat het dan ineens vanzelf gaat. Om bezoekers te krijgen is regelmatig onderhoud erg belangrijk. Facebook groeit langzaam uit tot een eigen soort internet, waar uiteindelijk dezelfde regels gelden als op het traditionele net. Dus, wie bezoekers wil, zal daar zijn best voor moeten doen.

Maar niet alle websites zijn online visitekaartjes. Wanneer je naast informatie en nieuws ook bepaalde functionaliteit aan willen bieden, bijvoorbeeld een online catalogus of e-shop, dan heeft het zeker zin om een eigen website te hebben. Of wanneer de website aansluit op een bedrijfssysteem. Voor ondernemers die een deel van hun diensten online aanbieden is een eigen website nog altijd beter. Ook in deze gevallen heeft een Facebook-pagina toegevoegde waarde en beide kanalen kunnen prima naast elkaar worden gebruikt.