blog

Haal het beste uit AdWords

In de huidige wereld is Google niet meer allesbepalend. Stel jezelf daarom een paar vragen voor je aan een AdWords-campagne begint zodat je weet of je investering iets op gaat leveren. Het rendement van een AdWords of online marketing campagne hangt af van 4 dingen: 1. Duidelijke doelen Bedenk vooraf wat je wilt bereiken en wie je wilt bereiken. Wat wil je bereiken? Meetbare doelen werken het beste omdat  het kraakhelder is wanneer je het betreffende doel bereikt hebt. Wat is je doelgroep? Google geeft geweldige aanknopingspunten en manieren om een specifieke doelgroep te bereiken. Wat biedt je precies aan? Zorg voor een haarscherpe sales-pitch voor je product. Wat is de planning? Sommige marketingtrajecten vragen een lange adem. Stem vooraf je planning af op je budget. 2. Een campagne afgestemd op je doelen Wanneer je je doelen duidelijk hebt, kun je gaan bepalen welke marketingaanpak het beste is. Wellicht komt hier dan uit dat je beter op sociale media actief kunt zijn en dat AdWords weinig zal opleveren omdat jouw doelgroep geen gebruik maakt van Google maar zoekt op Youtube en Facebook. Of dat je een mailing moet versturen, adverteren in een krant. Het zou allemaal kunnen. 3) Wat zeggen…

In de huidige wereld is Google niet meer allesbepalend. Stel jezelf daarom een paar vragen voor je aan een AdWords-campagne begint zodat je weet of je investering iets op gaat leveren. Het rendement van een AdWords of online marketing campagne hangt af van 4 dingen:

1. Duidelijke doelen

Bedenk vooraf wat je wilt bereiken en wie je wilt bereiken.

  • Wat wil je bereiken? Meetbare doelen werken het beste omdat  het kraakhelder is wanneer je het betreffende doel bereikt hebt.
  • Wat is je doelgroep? Google geeft geweldige aanknopingspunten en manieren om een specifieke doelgroep te bereiken.
  • Wat biedt je precies aan? Zorg voor een haarscherpe sales-pitch voor je product.
  • Wat is de planning? Sommige marketingtrajecten vragen een lange adem. Stem vooraf je planning af op je budget.

2. Een campagne afgestemd op je doelen

Wanneer je je doelen duidelijk hebt, kun je gaan bepalen welke marketingaanpak het beste is. Wellicht komt hier dan uit dat je beter op sociale media actief kunt zijn en dat AdWords weinig zal opleveren omdat jouw doelgroep geen gebruik maakt van Google maar zoekt op Youtube en Facebook. Of dat je een mailing moet versturen, adverteren in een krant. Het zou allemaal kunnen.

3) Wat zeggen de cijfers?

Meten is weten. Zorg dat je cijfers hebt van jouw websitebezoek voor je begint met AdWords. Bijvorobeeld met Google Analytics.

  • Wat zijn de resultaten van jullie websitebezoek na het starten van de campagne?
  • Hoeveel extra bezoekers levert de campagne op?
  • Blijven die op de website?
  • Welke pagina’s bezoeken ze?
  • Levert het extra verkoop/aanvragen op?

4) Is je website geoptimaliseerd?

SEO (Search Engine Optimalisation) zorgt er voor dat Google je website makkelijk kan vinden en dat het duidelijk is wat er te halen valt. Dit is een eerste voorwaarde om bezoekers naar je website te krijgen. Hierbij is het belangrijk dat je weet op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden. Hoe specifieker, hoe beter, want opvallen kun je alleen als het duidelijk is waarin jij je onderscheid van de concurrentie.

Met een goed geoptimaliseerde website en een succesvolle AdWords campagne is er een grote kans dat het aantal bezoekers van je website gaat stijgen. Dat is natuurlijk mooi. Maar het gaat om het eindresultaat. Dus naast SEO optimalisatie dient je website ook zo in elkaar te zitten dat bezoekers gestimuleerd worden om een aankoop of een aanvraag te doen. Hiervoor is een gebruiksvriendelijke vormgeving van levensbelang met duidelijke actieknoppen waar je bezoekers graag op klikken.

Mocht je willen doorpraten over een slimme online marketing campagne of het optimaliseren van je website, neem gerust contact met ons op.

Ja, ik wil eens doorpraten

Sollicitatieformulier

  • Max. bestandsgrootte: 100 MB.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.