Onze manier van werken

Wij werken het beste samen als vooraf een aantal afspraken duidelijk zijn.
Dit voorkomt verkeerde verwachtingen en maakt duidelijk wat je van ons kan verwachten.

Waar zijn wij goed in?

Wij doen opdrachten waar we onze expertise in kwijt kunnen. Wij weten het meest van WordPress websites.
Je huurt ons in als je op zoekt bent naar deze expertises:
webdesign
Webdesign en UX-design
webdesign
Website ontwikkeling
webdesign
WordPress websitebeheer
webdesign
Online leeromgevingen
webdesign
Woocommerce webshops
webdesign
Technische SEO

Onze uitgangspunten

webdesign
Werk met meerwaarde
Wij zijn niet snel en goedkoop. Wij leveren websites waarvan wij overtuigd zijn dat ze voldoen aan onze kwaliteitscriteria op technisch en functioneel gebied. Wat dit precies inhoud leggen we je graag uit.
webdesign
Klanten met meerwaarde
Wij hebben hart voor mensen en voor de wereld om ons heen. We werken het liefst voor klanten die iets willen betekenen voor de maatschappij. Zo kunnen we samen de wereld een beetje mooier maken.
webdesign
Wij gaan voor langdurige relaties
We werken het liefst over een langere periode samen zodat we elkaar echt leren kennen. Dat zorgt voor de grootste garantie dat we aan elkaars verwachtingen kunnen voldoen zodat wij producten kunnen leveren die aansluiten op de verwachting van onze klanten.
Newsite - manier van werken - afspraken

Afspraken

Voordat we aan een opdracht beginnen, maken we duidelijke afspraken in een offerte:
  • Over wat we precies gaan doen of maken.
  • Hoeveel tijd het kost om dit te doen.
  • Wat het kost.
  • Hoe ons werkproces verloopt.
  • Wat de uitgangspunten en voorwaarden zijn.
Om de afspraken duidelijk te krijgen begint een opdracht met één of meerdere gezamenlijke sessies, het liefst in persoon, om de wederzijdse verwachtingen zo duidelijk mogelijk te krijgen.

Communicatie

Goede communicatie helpt om zo goed mogelijk samen te werken. Wij doen dit volgens deze uitgangspunten:
  • Wij zijn eerlijk en proberen zo duidelijk mogelijk te zijn (ook al zijn technische details of problemen niet altijd eenvoudig uit te leggen.)
  • Bij problemen of misverstanden bellen we of maken we een afspraak.
  • We gaan altijd het gesprek aan om problemen te bespreken.
  • We laten nooit bewust niets van ons horen als je ons probeert te bereiken. Toch ontsnapt er wel eens iets aan onze aandacht door drukte, de veelheid van berichten/meldingen of andere factoren zoals ziekte, technische storingen, stress of iets onverwachts dat alle aandacht opeist. Mocht je ons dus niet goed kunnen bereiken of reageren wij later dan je verwacht, probeer dan een ander kanaal of een andere collega.
  • Op ons algemene nummer kun je altijd een bericht inspreken, daar reageren we zo snel mogelijk op (038 - 2022 277).
Newsite - manier van werken - communicatie
Newsite - manier van werken - planning

Planning

We willen onze afspraken over deadlines en planningen nakomen.

  • We maken altijd vooraf een afspraak over planning of doorlooptijd zodat de wederzijdse verwachtingen hiervan duidelijk zijn.
  • De realiteit is dat bij de uitvoering van een project een vooraf bedachte planning niet altijd gehaald wordt. Wanneer wij hiervoor verantwoordelijk zijn dan zullen we hierover zo snel mogelijk informeren en uitleggen wat er aan de hand is. Wanneer wij niet verder kunnen door vertraging aan de kant van een partner of klant, dan zullen we aangeven welke invloed dit heeft op de planning.
  • Omdat we altijd aan meerdere projecten tegelijk werken en beheertaken uitvoeren, is het mogelijk dat door vertraging aan de kant van een klant of partner het tijdslot voor een project verschuift. Wanneer dit het geval is, zullen we hier het gesprek over aangaan om samen tot een nieuwe opleverdatum te komen.

Een gezamenlijke reis

Wij zien het uitvoeren van een project als een gezamenlijke reis. Deze visie is op basis van onze jarenlange ervaring in het maken van websites en het uitvoeren van IT-projecten. We doen dit al sinds 1996. Voor kleine klanten en voor grote klanten. Voor zakelijke klanten en voor klanten die een ideëel doel nastreven. Met vallen en opstaan.

Omstandigheden
Tijdens deze gezamenlijke reis gebeurt er van alles. Onze reis wordt beïnvloed door omstandigheden waar we soms wel, en soms niet invloed op hebben. Soms zijn er meevallers, waardoor we sneller onze bestemming bereiken, en soms zijn er tegenvallers waardoor we uit koers raken. Het is een illusie te denken dat het verloop van de reis precies volgens plan verloopt. Waarom? Omdat wij niet weten hoe de toekomst eruit ziet en omdat we met mensen werken. Beide zijn op zijn zachtst gezegd moeilijk te voorspellen. Daarnaast werken we met zeer complexe IT-systemen waar soms een punt of komma het verschil maakt.

Bestemming
Dit betekent niet dat we geen enkele controle hebben. Vaak komen we gewoon aan op de juiste bestemming en volgens de route die we hadden uitgestippeld, of met enig bijsturen onderweg. Maar hoe de reis ook verloopt, we weten zeker dat we elkaar beter leren kennen. Dit vinden wij belangrijk omdat we mensen waardevol vinden en onze klanten graag beter leren kennen. Het zorgt er ook voor dat we steeds beter leren samenwerken en zo tot betere resultaten komen.

Communicatie
Bij het opbouwen van een relatie speelt communicatie een grote rol. Waar we nog het meeste controle over hebben, is onze communicatie. Dit vormt voor ons altijd het uitgangspunt om elkaar zo goed mogelijk te begrijpen en problemen of misverstanden zo goed mogelijk op te lossen. Daarom beginnen we een relatie altijd met een afspraak. Bij klanten waar we een langdurige relatie mee hebben proberen we elkaar regelmatig te spreken.

Doel
Onze eindbestemming als Newsite is dat we websites maken waar onze klanten blij van worden en waar wij al onze passie en talenten in kwijt kunnen. Beide elementen zijn even belangrijk om te kunnen zeggen dat ons doel bereikt is.
Scroll naar boven