Ben jij klaar voor klein?

smartphoneEen tijdje terug bedachten we met een internationaal gezelschap van website professionals in een knus restaurantje in Brussel een strategie voor mobiele gebruikers.

We wisten allemaal dat ‘mobiel’ steeds belangrijker wordt. Maar hoe kun je hier nu het beste op inspelen? Na een aantal kopjes koffie en gegrilde eend ontstond er een plan voor onze mobiele strategie.

Lees meer

Reclame maakt meer kapot dan je lief is

Websites en reclame zijn regelmatig in een innige relatie verwikkeld. Wij zouden niet langer voor niets gebruik kunnen maken van Gmail of van Facebook zonder de advertenties die ze ons voorschotelen. De gratis media die we dagelijks gebruiken bestaan bij de gratie van reclame. Wat te denken van de Metro-krantjes waar de trein mee bezaaid ligt?

Maar de relatie is niet zonder problemen en daar wil ik het toch eens over hebben.

Lees meer

Waarom is Pinterest zo verslavend?

PinterestSinds kort heb ik een Pinterest account. Net als met veel sociale media is het in het begin even wennen: ‘Wat moet ik hier mee?’ Het duurde echter niet lang voor ik verslingerd raakte. De kracht van Pinterest ligt in de presentatie en de nadruk op vorm.

Voor mij staat het voor een nieuwe fase in het Internet-tijdperk. Dit wordt inmiddels door allerlei goeroes geroepen, dus dat is niet meer zo origineel. Waar het om draait is dat beeld steeds belangrijker wordt.

Lees meer

Delicious: kaartenbak en boekenlegger

Social bookmarking sitesVraag je wel eens af wat sociale websites als Pinterest, Delicious, Digg, StumbleUpon en Technorati nu precies doen? dat vroeg ik me dus ook af. Regelmatig kom je de icoontjes tegen naast die van Facebook en Twitter.

Ik ben op onderzoek uit gegaan en gisteren kwam ik een blog tegen die al deze diensten mooi op een rijtje zette. Eentje sprong er voor mij uit: Delicious.

Lees meer

Facebook en foto’s

Foto en FacebookBeeld wordt steeds belangrijker op het internet. De manieren om je foto’s te publiceren worden daarom ook steeds makkelijker en gevarieerder.

Een voorbeeld: Een vriend van me is overgestapt op Facebook voor het plaatsen van foto’s. Hij verzorgt rondvaarten op het Wad met supersnelle RIB’s. Als extra service voor zijn klanten worden de foto’s van deze sensationele belevenis online aangeboden zodat mensen deze ervaring gemakkelijk kunnen delen.

Lees meer

Alles draait om aandacht

UitverkochtAfgelopen week zei een collega tegen me dat hij een boek over de aandachtseconomie had gekocht. Dat deed me denken aan Uitverkocht, het boek van Jim Stolze waarin deze term gelanceerd werd. Zijn stelling is dat in de huidige economie alles draait om aandacht.

Op zich is dit niet zo revolutionair want vrijwel iedere reclameman zal je vertellen dat zijn aanpak gericht is op het genereren van aandacht. Echter, het krijgen van aandacht is nogal veranderd door de opkomst van internet, mobiele telefoons en sociale media.

Lees meer