Uitbesteden is eng

De meesten van ons hechten erg aan controle. We willen zelf bepalen wie we zijn, wat we doen en wanneer. Er is al genoeg in het leven waar we helemaal geen controle over hebben zoals het weer of bezuinigingen.

Maar is het wel slim om zo veel mogelijk te willen controleren? Bezit je wel de juiste vaardigheden om alles zelf te doen? Hoe zit dit met je website, ben jij voldoende in staat om dit zelf te doen? Misschien loont het de moeite om eens na te denken over uitbesteden.

Techniek: ja

Ik heb gemerkt dat mensen het technische deel van hun website graag aan anderen overlaten. Waarom zou je controle willen hebben over dingen die je niet snapt? Dit wordt vrij gemakkelijk uit handen gegeven.

Inhoud en vorm: nee

Hoe de website er uit ziet en wat er op staat is een heel ander verhaal. Daar willen we graag zo veel mogelijk controle over hebben. Dat geef je niet zo makkelijk uit handen. Is dat terecht?

Identiteit

Denk eens aan grote, succesvolle bedrijven. Op welke manier hebben die controle over hun identiteit, want daar gaat het over. Doen ze dat zelf? Succesvolle bedrijven zoeken juist een keigoed bureau om hun identiteit zo goed mogelijk vorm te geven.

Experts

Er is een verschil tussen weten wie je bent en zo aansprekend mogelijk laten zien wie je bent aan anderen. Voor die vertaalslag heb je experts nodig. Je kunt best van jezelf weten dat je de beste rookworst van het dorp maakt maar dat betekent niet dat je dit ook goed kunt uitleggen aan je plaatsgenoten.

Maar het is wel eng natuurlijk om een ander te laten vertellen waar jij goed in bent. Wellicht komt er een ander verhaal uit dan je had gedacht. Ook als het uiteindelijk wel beter is. Hoe ga je hier mee om? Doe je het dan maar liever zelf of ga je het gesprek aan over effectiviteit en je eigen identiteit?

Onze webcoaches gaan graag met je in gesprek om de juiste balans te vinden.