blog

Geen marketing maar interactie!

Voor iedereen die interesse heeft in online marketing en de rol die sociale media daar in kan spelen: lees UnMarketing van Scott Stratten. Deze Canadese marketeer schrijft met veel gevoel voor humor over de do’s en dont’s van marketing op het internet. Hij geeft een mooi inkijkje in het gebruiken van Twitter en andere sociale media. Het heeft mij geïnspireerd om weer actiever te gaan Twitteren. Het boek is ingedeeld in korte hoofdstukken van hooguit 3-4 pagina’s die steeds een specifiek onderwerp behandelen vaak aan de hand van concrete voorbeelden. Stratten laat zien dat actief gebruik van sociale media het contact met klanten kan verbeteren en een uitstekend middel is om nieuwe klanten te vinden. Het beste argument daarvoor is dat klanten van vrijwel ieder bedrijf gebruik maken van internet en sociale media. Hij geeft het voorbeeld van Domino’s Pizza die via Twitter een klagende klant benaderen met excuses en bloemen voor een te laat bezorgde pizza en zo een ontevreden klant tot een online ambassadeur van hun bedrijf weten te maken. Een leuk boek dat vooral veel grappige voetnoten bevat voor wie Canadese humor weet te waarderen :-) >> Te bestellen bij Bol.com

unmarketingVoor iedereen die interesse heeft in online marketing en de rol die sociale media daar in kan spelen: lees UnMarketing van Scott Stratten. Deze Canadese marketeer schrijft met veel gevoel voor humor over de do’s en dont’s van marketing op het internet.

Hij geeft een mooi inkijkje in het gebruiken van Twitter en andere sociale media. Het heeft mij geïnspireerd om weer actiever te gaan Twitteren.

Het boek is ingedeeld in korte hoofdstukken van hooguit 3-4 pagina’s die steeds een specifiek onderwerp behandelen vaak aan de hand van concrete voorbeelden. Stratten laat zien dat actief gebruik van sociale media het contact met klanten kan verbeteren en een uitstekend middel is om nieuwe klanten te vinden. Het beste argument daarvoor is dat klanten van vrijwel ieder bedrijf gebruik maken van internet en sociale media. Hij geeft het voorbeeld van Domino’s Pizza die via Twitter een klagende klant benaderen met excuses en bloemen voor een te laat bezorgde pizza en zo een ontevreden klant tot een online ambassadeur van hun bedrijf weten te maken.

Een leuk boek dat vooral veel grappige voetnoten bevat voor wie Canadese humor weet te waarderen :-) >> Te bestellen bij Bol.com

Sollicitatieformulier

  • Max. bestandsgrootte: 100 MB.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.